FAQ
Hoe laat moet ik op de luchthaven aanwezig zijn?
Vanwege personeelstekorten is het op diverse luchthavens drukker dan afgelopen jaren. Houd rekening met langere rijen bij de check-in balies en de douane. Vertrek je over een aantal weken? Check dan korter voor vertrek wat de situatie is. Hieronder vind je per luchthaven advies en handige informatie. Tip: zorg altijd dat je vooraf online bent ingecheckt.
Schiphol
Er wordt hard aan gewerkt om voor de zomerperiode extra personeel in te zetten. Schiphol laat vanaf vrijdag 03 juni alleen passagiers toe in de terminals die binnen 4 uur vertrekken.
Het is dus niet mogelijk om eerder dan 4 uur voor vertrek in te checken of je bagage af te geven. Check thuis in via de site van Tap Airlines met je reserveringsnummer (zie je tickets) dat kan vanaf 72 uur voor vertrek, soms zetten ze een vlucht niet meteen open, maar probeer het bijv. dan een paar uur later nog eens.
Via deze link vind je de meest actuele informatie over de verwachte drukte op Schiphol. Wanneer je jouw vluchtnummer invult krijg je een persoonlijk reisadvies over hoe laat je op Schiphol moet zijn.
Brussels Airport
Op de website van Brussels Airport kun jij jouw vluchtnummer invullen en krijg je een persoonlijk reisadvies over hoe laat je op de luchthaven moet zijn.
Wat gebeurt er als mijn vlucht geschrapt wordt door de drukte van Schiphol?
Schiphol heeft op 16 juni 2022 aangekondigd diverse vluchten te gaan schrappen i.v.m. het personeelstekort. We kunnen ons voorstellen dat je hier vragen over hebt in verband met jouw vakantie. Op dit moment weten we nog niet welke gevolgen het gaat hebben op onze reizen Het grootste gedeelte van onze reizen zal zoals geboekt kunnen doorgaan. Voor sommige vluchten/reizen kan het wel gevolgen hebben. Mochten er gevolgen zijn voor jouw vakantie, dan informeren wij je per e-mail en SMS
Wat als mijn vlucht geannuleerd wordt.
Wanneer jouw vlucht helaas geannuleerd wordt, nemen wij contact met je op via e-mail en SMS. Wij zullen ons uiterste best doen om een passende oplossing te bieden.
Wanneer je geen bericht van ons ontvangt, gaat jouw vlucht vooralsnog door.
Kan ik uitstel krijgen van betaling als ik nog niet weet of mijn reis doorgaat?
Nee, dat is niet mogelijk. We willen je vragen het geld over te maken binnen de gestelde betalingstermijn.
Wat moet ik doen als ik mijn vlucht mis vanwege de drukte op de luchthaven?
Wanneer jij jouw vlucht hebt gemist vanwege de drukte op de luchthaven, neem dan contact met ons op via 06-46246656. We zullen samen kijken naar een passende oplossing. Zorg er altijd voor dat je ruim op tijd op de luchthaven bent en check de verwachte drukte.
Is het mogelijk om vanaf een andere luchthaven te vertrekken?
Vanwege de drukte op Schiphol krijgen wij veel verzoeken of het mogelijk is om van luchthaven te wijzigen. Wanneer je een flexibele vlucht hebt geboekt, is het in sommige gevallen mogelijk om van luchthaven te wijzigen. Indien je van luchthaven wilt wijzigen, betaal je in de meeste gevallen wel meerkosten.
Ondanks dat het op sommige momenten erg druk kan zijn op Schiphol, zijn al onze klanten vertrokken.
Wil je toch van luchthaven wijzigen, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op per mail en geef door vanaf welke luchthaven uw wilt vertrekken, wij zullen dan kijken naar de mogelijkheden en u informeren naar de eventuele meerprijs hiervan.
Houd rekening met de enorme drukte die er op dit moment is, wij doen ons uiterste best om u zo spoedig mogelijk te informeren.